Leendő elsősöknek
2021.04.10.Tisztelt Szülők! Kedves leendő Elsősök! A 2021/2022-es tanévtől két, más- más arculatú elsős osztály indul iskolánkban. A már jól működő GyermekTér program mellett kézműves profilú csoportot indítunk.
Rózsadombi Általános Iskola, jelenleg még Törökvész Úti Általános Iskola
Tisztelt Szülők! Kedves leendő Elsősök!
A 2021/2022-es tanévtől két, más- más arculatú elsős osztály indul iskolánkban. A már jól működő GyermekTér program mellett kézműves profilú csoportot indítunk.
Kézműves osztályunkat azoknak a gyerekeknek ajánljuk, akik számára fontos, hogy
- megtalálják milyen tevékenységben jók igazán,
- munkájukat örömtelinek találják,
- tudásvágyukat, kíváncsiságukat sokféle cselekvési lehetőség elégítse ki,
- saját ütemben, saját érdeklődés szerint, saját személyiségükhöz igazítva fejlődjenek,
- megtanuljanak másokra figyelni, együttműködni.
A komplex fejlesztést tevékenységközpontú pedagógiai módszerekkel, sokrétű kézműves tevékenységgel, a természeti környezet adta lehetőségek tudatos, tervszerű kihasználásával valósítjuk meg.
Ezt a sokféleséget, választható tevékenységeket délutáni szakköreink, tanfolyamok, zeneiskolai órák, sportolási lehetőségeink, a környékbeli kiserdő, tankonyha, színházterem, játékudvar, műfüves focipálya, virágoskert, könyvtár, aula, kreatív kuckó, szaktermek segítik.
Az egyenletes terhelést un. egész napos oktatással valósítjuk meg, így tanítványaink tanítási órái 16.00-ig vannak elosztva.
Fontos számunkra a személyes odafigyelés, miden gyermekben meglátni a jót, hozzásegíteni őket az aktív tudáshoz.
Ennek érdekében osztályban a tanulók egyéni üteméhez igazítható Meixner-módszerrel tanítjuk az olvasást, írást. Már első osztálytól megjelenik a csoportmunka. Az elsős tanítók munkáját pedagógiai asszisztens segíti.
A gyerekek az évszakokhoz, jeles napokhoz, ünnepekhez igazodó nagyobb egységekben dolgoznak, elsődlegesen csoportmunkában, projekteken. Középpontban áll a tevékenykedtetés, kézművesség, hagyományaink, dramatizálás, természetben való megfigyelés. Ennek érdekében a tantárgyak tanításánál az ének, a rajz és a technika tantárgyak egy blokkot alkotnak, amit ehhez igazodó tankönyv segít.
Kiemelt területként jelenik meg emellett a tanulás megtaníttatása, szakmai nyelven, tanulásmódszertan tanítása.
"Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog."
Szent-Györgyi Albert
Ebben az osztályban minden a gyerekek aktív, kreatív, alkotó jelenlétére épül.
Így fejlesztve:
- problémamegoldó gondolkodást
- kreativitást, önkifejezést,
- összefüggések, kapcsolatok, alternatívák keresésének képességét,
- együttműködést, közösség iránt felelősségvállalást.
Diákjaink munkáját az osztályban Edina néni fogja segíteni.
Kovács Tiborné Edinának hívnak.
Néhány gondolatot szeretnék megosztani a szülőkkel, gyerekekkel.
7 éves koromtól készültem a pedagógus pályára. Nagyon szeretem a gyerekeket. Több pedagógus diplomával rendelkezem. (óvodapedagógus, tanító, természetismeret, fejlesztő-differenciáló szakvizsga, mesterszakos andragógus).
Nagy tapasztalatom van a tanítás területén, fontosnak tartom a gyerekközpontúságot. Élményközpontú egyénre szabott oktatás híve vagyok.
Művész család vagyunk. Személyesen zenei általános iskolába jártam, gimnáziumban a kórus szólóénekese. Felkerülve a főiskolára a vizuális tanárom eszményisége magával ragadott. Beiratkoztam hozzá rajz szakkörre. Sok képet festettem. 2 szakdolgozatomat vizuális nevelésből írtam: Műalkotások elemzése óvodában, általános iskolában.
Szeretek kreatívkodni , énekelni.
Ehhez a közös munkához ajánlunk pedagógustársaimmal szakmai segítséget, partnerséget!
Adamcsik Norbert,
mb. intézményvezető